OGŁOSZENIA O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE W MOPS - DŚR
9 stycznia 2019
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W LUBLIŃCU
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze
w Dziale Świadczeń Rodzinnych
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lublińcu przy ulicy Oświęcimskiej 30
DAK.1101.1.2019
Data: 09.01.2019
- Wymiar czasu pracy: 1 etat.
- Określenie stanowiska: referent ds. świadczeń rodzinnych.
- Osoba ubiegająca się o zatrudnienie powinna spełniać następujące wymagania:
- niezbędne:
- posiadać obywatelstwo polskie,
- posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać w pełni z praw publicznych
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
- posiadać wykształcenie wyższe z zakresu administracji,
- posiadać umiejętność obsługi komputera,
- posiadać co najmniej roczne doświadczenie w pracy przy obsłudze świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego lub świadczeń wychowawczych,
- posiadać znajomość przepisów prawa z zakresu:
- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2018 roku, poz. 2314)
- ustawy o świadczeniach rodzinnych (tekst jednolity Dz. U. z 2018, poz. 2220),
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2018, poz. 554),
- ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1314),
- rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1061),
- kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 roku, poz. 2096).
- wymagania dodatkowe:
- odpowiedzialność,
- operatywność,
- komunikatywność
- samodzielność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawa.
- Osoba zatrudniona na stanowisku, którego nabór dotyczy zobowiązana będzie między innymi do wykonywania następujących zadań:
- przyjmowanie wniosków od osób ubiegających się o prawo do świadczeń rodzinnych,
- sporządzanie pism niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania działu świadczeń rodzinnych,
- weryfikacja przyjmowanych dokumentów pod względem merytorycznym i rachunkowym, kompletowanie ich i przekazywanie do sporządzenia decyzji,
- prowadzenie książki podawczo – nadawczej oraz korespondencji dla świadczeń rodzinnych,
- przygotowywanie dokumentacji i przyjmowanie wniosków dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
- sporządzanie metryk dotyczących świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń wychowawczych,
- archiwizacja dokumentów wytwarzanych w Dziale Świadczeń Rodzinnych,
- współpraca z komornikami sądowymi i skarbowymi na terenie całego kraju,
- ewidencja i naliczanie należności od dłużników alimentacyjnych,
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych,
- przeważająca pozycja pracy jest pozycja siedząca,
- praca wewnątrz pomieszczenia,
- biuro położone na pierwszym piętrze budynku nie wyposażonym w ciągi komunikacyjne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił więcej niż 6%.
- Osoby ubiegające się o zatrudnienie powinny złożyć niżej wymienione dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kserokopię dokumentu potwierdzającego wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu studiów),
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
- klauzula informacyjna dla kandydata do pracy.
Wymagane dokumenty tj. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, zgoda na przetwarzanie danych osobowych, klauzula informacyjna dla kandydata do pracy – do pobrania na stronie biuletynu informacji publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lublińcu jako załączniki pod ogłoszeniem o naborze lub u Kierownika Działu Administracyjno – Kadrowego.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
- wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Ośrodka lub za pośrednictwem poczty:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lublińcu, ul. Oświęcimska 30, w pokoju nr 11
w terminie do dnia: 22 stycznia 2019 roku do godziny 1400,
- dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze w Dziale Świadczeń Rodzinnych”,
- dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po wyżej wykazanym terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacje dodatkowe:
Osoby podejmujące zatrudnienie nie mogą naruszać przepisów art. 26 i 30 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 roku, poz. 1260 ze zmianami).